piątek, 19 sierpnia 2011

Sztuczna inteligencja

Czyli kwiatki z gry Age of Empires II, a dokładniej z omawianego wcześniej na tym blogu moda Age of Chivalry: Hegemony. Mod ma swoje własne pliki AI, ale można grać też przeciwko po prostu computerowi. Minusem takiej gry jest to, że komputer czasami, no, po prostu nie ogarnia. Np. na planszach z wyspami czy ogólnie z wodą nie tworzy wcale floty, nie buduje nawet portów. Przygotowane przez twórców moda pliki AI działają znacznie lepiej.
Dopisek '13 - teraz zapewne wygląda to trochę lepiej, w kolejnych wersjach.

Zielony i szary gracz (wrogowie!) usiłuje dopchać się do ostatnich w okolicy drzew. Jednak ani jeden, ani drugi nie wyrżnął po prostu wrogich mieszkańców, lub nie odesłał części swoich gdzieś indziej.

Tym razem błąd gry jako takiej, niż samego AI. Za dużo stworzonych jednostek, które nie miały się gdzie podziać, więc gra umieściła ich w miejscu, z którego nie da się wyjść. BTW, komp chciał rzucić tą bandę pikinierów najprawdopodobniej na mnie, ale... sam się zastawił murem, kawałek dalej na południe i najwyraźniej zawiodło szukanie ścieżek, albo zapomniał o tych jednostkach.

Sytuacja podobna, jak na screenie pierwszym + samotny drwal stojący obok. Po wyczerpaniu drzew w okolicy AI pozostawiła go po prostu swojemu własnemu losowi.





Nie mam pojęcia, jak ten pikinier to zrobił. Gdy odkryłem prawie całą mapę za pomocą technologii Spies, już go tam zastałem. BTW, jako że jestem paranoikiem to zamazałem swój nick.

2 komentarze:

  1. I tu właśnie wychodzi mus modów, niedoróbki i częsta amatorszczyzna, którą może ktoś naprawi, ale niekoniecznie...nie żeby każda czysta gra była od tego wolna, ale...

    OdpowiedzUsuń
  2. Heh, są gry co bez modów działają gorzej, niż to, co widać na screenach wyżej. Zresztą, grając przeciwko specjalnie przygotowanemu AI nie ma takich kwiatków

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane - to dobra ochrona przed spamem i trollami.